Home Forum Geboorteakten Invullen voornaam °akte 4711/1870

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #7530
    Diane
    Deelnemer

    Beste Sven,

    De voornaam van het kind luidt enkel Augustus. Die naam wordt telkens met kleine a automatisch rechts in de kolom gezet. Hoe los ik dat op ?

    Alvast bedankt, groetjes, Diane.

    #7531
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Diane,

    Merkwaardig. Normaal zou dat geen probleem mogen zijn in Excel. Het is moeilijk om van hieruit te zien wat er aan de hand is.

    Wanneer een getal of tekst in een cel staat, kan je dat wijzigen door op F2 te drukken en vervolgens de aanpassingen in de cel uitvoeren, zoals het plaatsen van een hoofdletter.

    Om de tekst links in de kolom te plaatsen, kan je op de rechtermuisknop klikken en vervolgens op Celeigenschappen > Uitlijning > onder het menu Horizontaal ‘Links (inspringing selecteren)’.

    Daarmee zou het moeten lukken.

    Groeten,

    Sven

     

     

    #7535
    Diane
    Deelnemer

    Beste Sven,

    Ik werk in Numbers op MacBook Air en mijn muis (Apple)  heeft geen rechter muisknop. Ik durf niet te experimenteren … kunnen jullie het nadien nog aanpassen ?
    Het omgekeerde gebeurt als ik een huisnummer bv 1 1/5 moet intikken, dat wordt dan automatisch links geplaatst. De ene keer kan ik / typen, soms lukt dat niet en moet ik 1 1.5 invoeren.

    Groetjes,

    Diane

    #7543
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Geen probleem Diane. Dat zijn zaken die ik achteraf nog kan aanpassen. Zolang het maar duidelijk is, wat je bedoelt.

    Je moet geen schrik hebben om eens te experimenteren. Als je het bestand eerst bewaart, kan je nadien  nog altijd terug naar de ‘goede’ versie indien het niet lukt. Maar je mag het gerust ook zo laten. Bedankt.

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.