Home Forum Geboorteakten Wijknummer akte 3015 jaar 1883

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #9742
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Best Forum.

    Volgens het boekje Lijst der straten ligt de Schippersstraat in wijk 1 terwijl er wijk 2 lijkt te staan in de akte zal ik wijk 2 invoeren?

    Ik hoor graag van jou, met groet Rob ten Berge

    #9744
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Beste Rob,

    Je mag $2$1 invoeren in de kolom wijknummer. Van een broertje heb ik immers een overlijdensakte gevonden waarin als adres wordt vermeld: Schippersstraat 32 in wijk 1. Hieruit blijkt dat het wijknummer in deze akte fout is. Dank je wel.

    Groeten,

    Sven

     

    #9748
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Dag Sven

    Dit kom ik meermaals tegen als het correcte wijknummer 1 is. Ik denk niet dat hier een twee werd geschreven maar een 1. (één punt)  – om het verschil duidelijk te maken met een 7 ? Ook het jaartal en het aktenummer worden afgesloten met een punt.

    Pierre

    #9749
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Beste Pierre,

    Dank je wel voor deze nuttige opmerking die de nodige duidelijkheid brengt. Ik had al een licht vermoeden dat hier misschien toch een 1 is genoteerd, maar kon dit niet hard maken. Jij bevestigt nu dit vermoeden. Voortaan zullen we hiermee rekening houden. Merci !

    Groeten,

    Sven

    #9750
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Beste Pierre en  Sven.

    Dat lijkt mij ook het juiste wijknummer vooral als je in de lijst der straten kijkt daar staat ook 2 keer wijk 1 gedrukt

    Groetjes van Rob ten Berge.

    #9751
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Prima Rob. Noteer dus gerust wijknummer 1. Bedankt !

    Groeten,

    Sven

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.