Home Forum Geboorteakten Welk dok? – 1901- nr3826

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #10686
    jaaphaasnoot
    Deelnemer

    Goedemiddag,

    De meeste tekst kunnen achterhalen van deze lastig leesbare vermelding in de kantlijn. Naam van het schip is La Providence (komt ook voor in een andere geboorteakte van een jaar eerder)

    Toen lag het schip gemeerd aan het Kattendijkdok, maar dat lijkt hier niet te staan. Lefebvredok misschien?

    Iemand die het goed kan lezen?

    Groeten, Jaap

     

    #10687
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemiddag Jaap,

    Ik vind het sterk dat je deze bijna onleesbare tekst toch grotendeels hebt kunnen ontcijferen. Over de naam van het dok heb je vermoedelijk gelijk al ben ik niet volkomen zeker. Wanneer ik de lijst van mogelijke namen overloop, komt het Lefebvredok het dichtst in de buurt. In de overlijdensakten en geraadpleegde kranten vind ik helaas geen informatie die uitsluitsel brengt.

    Groeten,

    Sven

     

    #10688
    jaaphaasnoot
    Deelnemer

    Dag Sven,

    Ik zal voor de zekerheid toch maar onleesbaar vermelden en in de toelichting aangeven dat het Lefebvredok een goede mogelijkheid is. Het is inderdaad een lastig leesbare tekst, maar met enig zoekwerk toch gelukt om te ontcijferen.

    Klopt het dat de bevolkingsregisters vanaf 1901 niet online zijn te raadplegen?

    Groeten,

    Jaap

     

     

    #10689
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Prima Jaap. Merci !

    Ja, de beelden van de Antwerpse bevolkingsregisters staan vanaf 1901 niet meer online. Ook wij kunnen ze niet raadplegen. Helaas…

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.