Home Forum Geboorteakten Straatnaam Borgerhout 1902

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
      JanV
      Deelnemer

(1) Welke straatnaam in Borgerhout wordt bedoeld in geboorteakte 746 van 1902 in Borgerhout?
      Het lukt mij niet een jpg van deze straatnaam toe te voegen. Ik heb het geprobeerd via het aanklikken van “Bijlagen” , “Bestand kiezen”. Maar ik zie geen afbeelding verschijnen. Ook via LINK en IMG lukt het niet? Hoe gaat het dan wel?

(2) Bestaat er een lijst van (oude) straten in Borgerhout?
      (3) Is het bevolkingsregister van Borgerhout (1902) gedigitaliseerd en in te zien, zodat ik bewoners in straten terug kan vinden?

Met vriendelijke groet Jan Verberne

Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Jan,

Ik lees Drinkstraat.
      Er bestaat inderdaad een lijst van straatnamen in Borgerhout. Ik zie dat je die nog niet van Sarah hebt gekregen, waarvoor excuses. Je vindt het bestand als volgt:
      https://sosantwerpen.be/wp-content/uploads/2025/01/Lijst_straten_Borgerhout.pdf.

De bevolkingsregisters van Borgerhout van na 1900 staan helaas niet online. Met deze registers kunnen we ons dus niet behelpen in geval van twijfel.

Wat betreft het opladen van afbeeldingen, volg je de goede weg. Ik weet niet waarom het bij jou toch niet lukt. Misschien is het beeldbestand te groot. We hebben gemerkt dat grote bestanden niet kunnen worden opgeladen. Met kleine afbeeldingen met printscreen zou het moeten lukken.

Groeten,
      Sven

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Sven Vrielinck.
      JanV
      Deelnemer

Dank je wel Sven, de stratenlijst kan helpen, hoewel de meeste straatnamen goed leesbaar zijn of nu nog bestaan in Antwerpen.

Het bestand dat ik wilde uploaden was 7 kB, dat kan niet te groot zijn (?!). Ik heb het inderdaad via het knip-tool van de scan gehaald.

Met vriendelijke groet,
      Jan Verberne

Sven Vrielinck
      Moderator

Goedemiddag Jan,

7k is inderdaad erg weinig en kan het probleem niet verklaren. Het is ook voor mij gissen wat er aan de hand kan zijn. Hopelijk geraakt het toch opgelost.

Beste groeten,
      Sven

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.