Home Forum Geboorteakten Ontkenning van een kind – akte 3513 (1971) en bijvoegsel 4 geb.reg. 1873

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #7493
    jaaphaasnoot
    Deelnemer

    Goedemorgen,

    In de kantlijn van de geboorteakte staat vermeld het kind niet de naam mag dragen van de echtgenote van de moeder. Uit het bijvoegsel blijkt dat de vader al jaren in Spanje woont en nooit de biologische vader van dit kind kan zijn. De “vader” komt hier een paar jaar na de geboorte achter. Uit het vonnis van de rechtbank blijkt niet welke naam dan wel gedragen mag worden door dit kind; maar misschien heb ik het gemist (een nogal uitgebreid vonnis in het Frans).

    Wordt dit dan automatisch de familienaam van de moeder?

    Hoe ga ik hier mee om? De naam familienaam die in de geboorteakte staat, laten staan en bij de toelichting melding maken van het vonnis?

    Of deze naam niet noteren, maar welke naam dan wel?

    Groeten, Jaap

    #7495
    jaaphaasnoot
    Deelnemer

    Aanvulling op bovenstaande. Ik zie nu dat in de andere kantlijn staat vermeld dat de moeder het kind heeft erkend, in 1890, dus jaren na het vonnis van ontkenning .

    Groet, Jaap

    #7496
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Jaap,

    Merkwaardig en interessant geval.

    Als familienaam mag je Versaan ingeven aangezien dat de vermoedelijke naam is waarmee dat kind uiteindelijk door het leven is gegaan. In de overlijdensakten heb ik deze persoon niet meer gevonden, dus 100% zekerheid hebben we niet of dat altijd zo is gebleven. Bedankt om dit te signaleren.

    Groeten,

    Sven

     

    #7497
    jaaphaasnoot
    Deelnemer

    Dag Sven,

    Ik noteer het zo en maak een opmerking bij de toelichting

    Groeten,

    Jaap

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.