Home Forum Controleren en aanvullen op basis van de overlijdensakten kolom toelichting vanaf akte 382 jaar 1825 voor alle lijnen ingevuld

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #4885
    Emmy (Em)
    Deelnemer

    Hallo,

    vanaf lijn 382 is plots de kolom toelichting voor alle volgende lijnen ingevuld met:

    overl. J3 N1661
    overl. Joanna C3 N1661
    overl. Josephus M3 N1661
    overl. Petrus C3 N1661
    overl. Josephus N3 N1661
    overl. Maria A3 N1661
    overl. J3 N1661
    overl. J3 N1661

    Dit verwijst naar het Burgerlijk ziekenhuis.

    Tot hiertoe vermelde ik in de toelichting “overl.  S3 – N1661″ als deze vermelding voorkomt in de akte.

    Maar bv. bij akte 384 nu met in de toelichting ” overl. Petrus F3 N1661″ staat in de akte “in zijne woning overleden”.

    Schrap ik de toelichting als in de akte overleden in eigen woning staat?

    Groeten,

    Emmy

     

     

     

     

     

    #4886
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Emmy,

    Uit je vraag begrijp ik dat in de kolom toelichting van het Excelbestand deze gegevens staan zonder dat jij die hebt ingevoerd ? In dat geval moet er iets verkeerd zijn gegaan. In het oorspronkelijke bestand dat je van mij ontving, stonden die vermeldingen alvast niet. Ik heb het gecheckt.

    Ik weet niet van waar die vermeldingen komen, maar je mag die gewoon wissen. We vragen immers om enkel een ziekenhuis te vermelden wanneer die ook in de overlijdensakte voorkomt (of indien het adres van een ziekenhuis in de akte staat). Wanneer de aangever iemand van een ziekenhuis is, mag je dat ook als zodanig vermelden. In de andere gevallen mag je de ziekenhuizen verwijderen.

    Groeten,

    Sven

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    #4888
    Emmy (Em)
    Deelnemer

    Dag Sven,

    oké bedankt Sven, raar!

    Maar ik kan verder.

     

    mvg,

    Emmy

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.