Tags: 

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #3141
    fordfocus
    Deelnemer

    met betrekking tot de lijsten 1918 enkele vraagjes:  bij de kantschriften, dus de bisnummers, worden deze akten afgesloten met :” voor gelijkvormige melding met vervolgens de datum”  ( deze datum is altijd verschillende jaren na het overlijden van het slachtoffer) is het deze datum welke dient aangebracht te worden in de rubriek “aangifte dag,  aangifte maand, aangifte jaar”  of laat ik deze vakjes blanco en voeg ik de tekst enkel integraal in bij toelichting.   Dan nog: met betrekking tot de geboortedatum van het slachtoffer, deze wordt verrekend onder de rubrieken leeftijd jaren e.d.m.  ik heb gelezen op het forum dat wij deze data niet hoeven uit te rekenen.  Volstaat het dan dat achteraan bij toelichting de geboortedatum van betrokkene gevoegd wordt.   Voila dit waren mijn vraagjes  Mvg Marc

    #3142
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Marc,

    Je mag de datums van de vonnissen die vermeld worden in de kantschriften gewoon in de datumkolommen van aangifte invoeren.

    De geboortedatums mag je in de kolom geboortedatum invoeren (‘geboren op …’).

    Ik zal deze datums achteraf in afzonderlijke kolommen plaatsen.

    Bedankt.

    Groeten,

    Sven

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Isabelle Devos.
    #3143
    Isabelle Devos
    Moderator

    Dag Marc,
    Kan u even aanduiden om welke nummers het precies gaat. Er zijn verschillende soorten bisnummers.
    Dank,
    Isabelle

    #3145
    fordfocus
    Deelnemer

    dag Isabelle, ja, het gaat hier over de periode einde eerste wereldoorlog dus  in de einddagen zijn er vele jongens gesneuveld tot op heden heb ik enkel gesneuvelde soldaten genoteerd.  Ik begrijp echter niet welke andere soorten bisnummers er nog zijn? groetjes Marc,

    #3146
    Isabelle Devos
    Moderator

    Dag Marc,
    Bisnummers uit het doodsoorzakenregisters, en bisnummers uit de overlijdensakten, maar Sven heeft ondertussen op je mail geantwoord. Die had onmiddellijk door dat het om de vonnissen ging.
    Veel dank!
    Isabelle

    #3380
    rybelsg
    Deelnemer

    Ik heb hetzelfde “bis” probleem… Op de eerste 1000 overlijdensakten van 1917 moet ik 85 bisnummers invoegen. Ik zie echter geen kolom “geboren op”. In de akten staan dikwijls zeer interessante info over de doodsoorzaak. Zet ik die info allemaal in de kolom opmerking?

    #3381
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Guido,

    Je mag een kolom ‘geboren op’ toevoegen en hierin de info over de geboortedatum uit de vele bisakten overnemen (notatie ‘dag-maand-jaar’). Ik zal die kolom achteraf integreren in de databank.

    Wat niet thuishoort in de andere kolommen, mag je bij de toelichting vermelden. Bedankt.

    Groeten,

    Sven

     

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.