Home Forum Doodsoorzakenregister Zele jaar 1914 bisnummers?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6855
    fordfocus
    Deelnemer

    Dag Sarah, Dag Sven
    Met betrekking tot deze overlijdensregisters heb ik enkele vragen.  Vanaf de akte N° 163 zijn er verschillende rode vermeldingen in de rand.  Dit zijn dus geen bisnummers, ik veronderstel wel dat deze eveneens dienen gevoegd te worden.  Dien ik hiervoor een nieuwe lijn aan te maken of voeg ik het gewoon bij het nummer 163(in dit geval) niettegenstaande de ene persoon niets met de andere persoon te maken heeft.  De geschriften uitgaande van de parketten aan de heer burgemeester, dienen deze integraal overgenomen te worden, of volstaat het dat enkel de kernwoorden en data vermeld worden.  mvg Marc

    #6856
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Marc,

    Ik heb de bladzijden in het register bekeken:

    – Je hoeft enkel in te voeren wat in het register zelf is genoteerd (d.w.z. in de genummerde akten). De brieven, geschriften en andere documenten die los tussen de registerbladen zitten en eveneens werden gefotografeerd, hoef je niet over te nemen. Enkel de akten in het register zelf hebben rechtswaarde en nemen we over. Eventueel kan je die loszittende documenten wel gebruiken om persoonsgegevens uit te halen die ontbreken in de akte, maar het is zeker niet de bedoeling dat je die teksten grotendeels invoert.

    – Indien in de kantlijn van de akte een overlijden is genoteerd van een persoon die niet in het Excelbestand voorkomt, mag je een lijn toevoegen en de gegevens van deze persoon op deze lijn invoeren (zo bijvoorbeeld van gesneuvelde soldaten). We plaatsen nooit gegevens van meerdere personen op dezelfde lijn. Het principe is immers: elke lijn stemt precies overeen met één persoon (niet meer en minder).

    Indien een opmerking in de kantlijn geen betrekking heeft op een persoon, hoef je daar ook geen rekening mee te houden (bv. bij akte 162).

    Hopelijk verschaft dit de nodige duidelijkheid. Bedankt !

    Groeten,

    Sven

     

     

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door Sven Vrielinck.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.