4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #4630
    Gerda Damen
    Deelnemer

    Beste,

    De naam en leeftijd van de persoon komen helemaal niet overeen tussen xls en overlijdensakte.

    Omdat het zo verschillend is durf ik dit niet zo maar overschrijven/aanpassen.

    Kan ik dat controleren in de doodsoorzakenlijst?

    Wat doe ik hier mee?

    Groetjes,

    Gerda Damen

    #4631
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Gerda,

    Je mag de leeftijd die in de Excel-tabel staat, wel degelijk overschrijven. Achteraf kunnen we dan alle grote leeftijdsverschillen automatisch opsporen en verder onderzoeken. Daarnaast kan je ook nog toevoegen in de kolom toelichting dat de vermelde leeftijd in de akte sterk afwijkt met wat (oorspronkelijk) in de tabel stond. Maar dat hoeft niet. Bedankt.

    Groeten,

    Sven

    #4632
    Gerda Damen
    Deelnemer

    Sven,

    De Voornaam is ook helemaal anders.

    Gaat het hier wel over dezelfde persoon?

    #4643
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Dag Gerda,

    Ik heb het even nagekeken en het lijkt inderdaad niet helemaal dezelfde persoon. De familienaam is dezelfde maar de voornaam en leeftijd zijn verschillend. Je mag in je excel noteren wat er in de overlijdensakte staat. Noteer wel in de toelichting dat zowel de voornaam als de leeftijd afwijken van wat er in het doodsoorzakenregister staat. Ik heb het register zelf ook even bekeken en de invoer gebeurde correct. De afwijking is dus niet te wijten aan een leesfout van de vrijwilliger die het doodsoorzakenregister transcribeerde. We zullen later uitzoeken wat hier mis ging en wat de echte naam van dit kind is.

    Vriendelijke groetjes,

    Sarah

     

     

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.