Home Forum Geboorteakten Jaar 1898 Akte 3085

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #10489
    Bert Verbeke
    Deelnemer


    Onwettige zoon van Joanna Peeters volgens de akte.
    In de kantlijn staat dat Joanna Maas het kind erkende in 1901.

    Onder de akte staat een tweede opmerking: Kind erkend en gewettigd door Constantinus Joannes Uyttenhove en Joanna Maas bij hun huwelijk in 1902. Wie is nu de echte moeder?

    M.a.w. wat vul ik precies is in de kolommen?
    Nog een vraagje.Bij het adres staat Deurne, ik neem aan datr hier Deurnestraat wordt bedoeld (huisnummer en wijk opgegeven) en niet de gemeente Deurne. Klopt dat?

    PS Ik stuurde deze vraag enkele miniuten geleden met twee knipsels. Het bericht kreeg de vermelding ” in moderatie”. maar er verscheen niets op het forum. Twee knipsels in een bericht kunnen blijkbaar niet?

    Met vriendelijke groet

    Bert

    #10490
    Bert Verbeke
    Deelnemer


    akte 3085 jaar  1898  Opmerking over huwelijk Uyttenhove en Maas 190

    mvg

    Bert

    #10494
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemorgen Bert,

    Dit is weer een speciaal geval. Je mag de gegevens overnemen zoals ze in de geboorteakte rechts staan. De opmerkingen in de kantlijn kan je dan kort vermelden in de kolom met toelichting.

    Wat de straat betreft: ik vermoed eveneens dat hier Deurnestraat wordt bedoeld, maar voor de zekerheid mag je gewoon overnemen wat er staat. We vragen om het woord straat zelf niet toe te voegen. Achteraf ga ik dan opzoeken wat het moet zijn en de naam zelf zo nodig aanpassen.

    We hebben inderdaad gemerkt dat het antivirusprogramma van het forum sommige berichten met afbeeldingen tegenhoudt. Twee knipsels vergroten de kans dat dit gebeurt. Dat is vervelend, maar helaas kunnen we daar niets aan doen. Vaak lukt het dan toch bij een 2de of 3de poging. Indien het toch niet lukt, mag je ons ook steeds mailen. Bedankt !

    Groeten,

    Sven

    #10495
    Arlet
    Deelnemer

    het is sterker dan mezelf: Joanna Peeters en Joanna Maas zijn/is dezelfde persoon zie bijlage 11 van 1901. groetjes Arlet

    #10496
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Aha. Dat is dus de verklaring. Prima gevonden Arlet ! Veel dank.

    Groeten,

    Sven

    #10502
    Bert Verbeke
    Deelnemer

    Ik ben net tot hetzelfde resultaat gekomen.

    Joanna Peeters geboren in 1876 (geboorteakte 3187) was een onwettig kind van Maria Ludovica Peeters.
    Joanna Peeters werd in 1901 gewettigd en erkend door haar moeder en vader.
    Bij haar huwelijk met Constantinus Uytterhove werd haar zoon ook gewettigd en erkend. Toch wat zoekwerk maar het loont de moeite

    Daarvoor doen we het ook Bedankt Arlet voor het meezoeken

    Groeten
    Bert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.