4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #2567
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Beste.

    Bij voornoemd aktenummer staat een onderschrift opgetekend het lukt mij niet dit geheel te ontcijferen.

    kan ik dit melden bij opmerkingen?

    ik heb de tekst hierbij gevoegd.

    Alvast dank voor het meedenken

    #2568
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Beste Demperveen,

    Je mag deze tekst inderdaad toevoegen in het toelichtingenveld. Indien je hulp nodig hebt bij de ontcijfering van de tekst, stuur me gerust per email wat je al hebt, en dan probeer ik de ontbrekende gegevens aan te vullen (sarah.heynssens@ugent.be).

    Vriendelijke groeten,

    Sarah heynssens

    #2569
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Beste Sarah.

    Ziehier bijgevoegd mijn vertaling zover ik kan.

     

    Hallo Sarah

    Hier dan  mijn vertaling van de tekst zover ik kan.

    Voortaan zal @@@@@@ in hierstaande akte @@@@@ : ter jare achtien honderd zeven en zeventig den eersten December is ter Antwerpen overleden Mathildis De Clercq op zelfde dag te Antwerpen geboren dochter van Joannes Henricus Maria de Clecq, kuiper oud negen en twintig jaar, en van Maria Catharina Willemse oud een en dertig jaar. Krachtens een vonnis der rechtbank. de rest word voor mij abacadabra.

    Als jij hebt aangevuld ga ik dat in het toelichtingenveld zetten? Of ga ik een extra lijn aanmaken als akte 3855 bis.

    Ik hoor graag van jou.

    Met Vriendelijke groet

    Rob ten berge

    #2690
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Beste Rob,

    De toelichting betreft een rechtzetting van de oorspronkelijke akte. Er wordt een naam toegekend aan het kind dat in de oorspronkelijke akte naamloos bleef. Je mag de naam (Mathildis De Clercq) toevoegen in de kolom van de naam. Aangezien de andere gegevens overeenstemmen met wat in de oorspronkelijke akte staat hoef je ze niet nog eens te noteren. In de toelichtingenkolom mag je noteren “Rechtzetting van de naam van de overledene krachtens een vonnis van de rechtbank van eerste aanleg”. Daarmee hebben we voldoende informatie.

    Vriendelijke groeten,

    Sarah

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.