Home Forum Geboorteakten jaar 1874 akte 349

Tags: 

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #8587
    Arlet
    Deelnemer

    goede middag,

    akte 349 heeft volgens mij straatnaam Zand Nr 27 Se 2 en akte 346 ook, maar Se 4.  ’t Zand ligt volgens mij wel degelijk in wijk 4

    de vraag: staat daar wel degelijk Zand? En zo ja, dan is de straatnaam waarschijnlijk verkeerd, want op Zand 27 is er geen De Laet van die naam (wel een andere) en geen Dirkje Menheer.

    groetjes, Arlet

     

    #8588
    Wouter Ronsijn
    Moderator

    Dag Arlet,

    Ik lees hetzelfde: Zand, Nr 27, Se 2. Je kan dat zo invoeren.

    Bedankt!

    vriendelijke groeten,

    Wouter

    #8589
    Arlet
    Deelnemer

    Dat zal ik doen, ook al is het fout

    en akte 351 heeft ook hetzelfde adres waarvan ik de namen ook niet vind.

    #8590
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Arlet,

    Je vermoeden kan best wel eens juist zijn. Zo te zien, staat er Zand en die straat lag niet in wijk 2.

    Ik vind daarentegen een geboorteakte van een Maria Francisca De Laet (weliswaar geen broer- of zusje) uit 1872 met huisnummer 27 in wijk 2. In die akte staat Hobokenstraat. Misschien is dat toeval. Zo niet, kan het om een fout gaan in akte 349.

    Je mag noteren in de kolom toelichting dat de Zandstraat mogelijk fout is. Dan weten we dat jij geen fout hebt gemaakt. Bedankt !

    Groeten,

    Sven

    #8591
    Arlet
    Deelnemer

    ok, dat zal ik doen.

    ‘k kan het gewoon moeilijk hebben dat er zeker ‘ergens’ een fout staat – wijk of straatnaam – zonder daar iets over te zeggen.

    groetjes

    Arlet

    #8592
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dat begrijp ik goed Arlet. Vandaar je dergelijke opmerkingen in de kolom toelichting kan zetten.

    Misschien vinden we later nog wat met die akte aan de hand is…

    Fijn weekend,

    Sven

    #8783
    Arlet
    Deelnemer

    terug van er even tussenuit en met nieuwe moed begonnen:

    via, via, bij de overlijdensakte van dit kind uitgekomen: akte 4019 jaar 1875. ze woonde toen in de Kuipersstraat nr 16 Wijk 1

    Mijnheer en Mevrouw De Laet- Menheer woonden eerst op de Grote Koraalberg en op 30 jan 1873 zijn ze naar de Kuipersstraat verhuisd.

    daar is Joanna Francisca ook geboren en dus helemaal niet Zand nr 27 Wijk 2

    hoe moet het nu verder? Hopelijk heeft de ambtenaar – uit verveling of zo – niet nog zulke fantasietjes uitgehaald

    groetjes

    Arlet

    #8784
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Arlet,

    Knap gevonden. Alweer een aanwijzing dat de ambtenaar zich vergist. Je mag noteren in de kolom straatnaam ‘$Zandstraat$Kuipersstraat’, in de kolom huisnr. $27$16 en in de kolom wijk $2$1. In de kolom toelichting kan je dan nog eens vermelden dat het adres is gecorrigeerd na opzoekingen in het bevolkingsregister. Veel dank voor deze interessante en nuttige info.

    Groeten,

    Sven

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.