Home Forum Controleren en aanvullen op basis van de overlijdensakten geboorteplaats akte 1640 jaar 1825

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5068
    Arlet
    Deelnemer

    is dit ‘Treves’? er staat verder niets bij van land of provincie

    groetjes

    Arlet

    #5070
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Arlet,

    Ik lees ‘Fieves’. Het is me ook niet duidelijk om welke plaats het gaat. In België was geen gemeente met die naam. Misschien gaat het om Fives, nabij Rijsel.

    Groeten,

    Sven

    #5074
    Arlet
    Deelnemer

    Dag Sven,

    vermits ik er van overtuigd ben dat de eerste letter geen F is ben ik wat verder gaan zoeken en ben hier terechtgekomen

    https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NDBF-L7H

    volgens mij is het deze dame, maar ik zou toch graag uw mening hebben

    groetjes

    Arlet

     

    #5076
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Beste Arlet,

    Om de beginletter te ontcijferen, heb ik die vergeleken met de familienaam in akte 1637 (in de kantlijn de Fossé). Niettemin hield ik er ook al rekening mee dat het om Trier  (Treves) kon gaan. Ik baseer mij hiervoor op het feit dat er geen provincie of land bij staat. Dat is een aanwijzing dat de ambtenaar de plaatsnaam op het overlijdensattest niet goed kon lezen.

    Veel dank voor de bijkomende opzoekingen. Je levert hiermee het bewijs dat het wel degelijk om Trier gaat. Je mag ‘Treves [Duitsland]’ bij de geboorteplaats invoeren. In de kolom toelichting kan je dan vermelden dat de geboorteplaats onduidelijk is genoteerd (mogelijk Freves) en via opzoekingen werd achterhaald.

    Fijne dag nog,

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.