Home Forum Borgerhout geboorten Borgerhout 1866 nr 36 onwettig en erkend

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Pierre Smet
      Deelnemer

Het kind staat vermeld als onwettig en erkend. Heeft dus al de familienaam van de vader Keteleer. De moeder wordt vermeld als ‘zijn echtgenote’. als beide gehuwd zijn bij geboorte is het kind automatisch wettig dacht ik.
      Wat vul ik in in kolom L – keuze is normaal wettig, onwettig of nadien erkend – maar is bij aangifte reeds erkend maar niet wettig ?

Sven Vrielinck
      Moderator

Goedemorgen Pierre,

Dat is een moeilijke. vraag. Zo te zien heeft de ambtenaar zich vergist. Ik vermoed dat het kind onwettig en erkend was, omdat zo’n vergissing minder snel wordt gemaakt in vergelijking met de toevoeging “zijn echtgenote”. Maar zeker weten we het niet. Je mag kolom L blanco laten en in de kolom toelichting vermelden dat de akte op dit punt onduidelijk is. Bedankt.

Groeten,
      Sven

Sven Vrielinck
      Moderator

Nu ik de akte opnieuw lees, zie ik dat “zijn echtgenote” doorstreept is. Het kind was dus onwettig.

Groeten,
      Sven

Pierre Smet
      Deelnemer

Dag Sven

Nu zie ik het ook. Blijft evenwel dat het kind erkend is – bij aangifte blijkbaar – en naam van de vader draagt. Schrijf ik dan in kolom L onwettig en in toevoeging erkend bij aangifte door vader ?

Sven Vrielinck
      Moderator

Ja Pierre. Dat is prima. Dank je wel.
      Fijn weekend,
      Sven

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.