Home Forum Geboorteakten Geboortelijst 1920 akte 154

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #9420
    Johnyke
    Deelnemer

    Bij deze akte zijn veel randvermeldingen, ik heb in de toelichting deze tekst geschreven: erkenning van moeder door huwelijksakte van grootmoeder van 19 juni 1920, naamsverandering naar Mees, erkend door moeder op 23 december 1920, erkend door mogelijke vader op 6 januari 1921, huwelijksakte nr. 1258 van 30 juli 1932. Is dit voldoende?

    #9425
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Dag Johny,

    Ik denk dat we hier een record te pakken hebben wat betreft de randvermeldingen. Gezien de complexe situatie mag er iets meer uitleg genoteerd worden, zo weten we nadien ook nog wat er precies werd bedoeld. Voor onze invoer impliceert dit:

    – Naam kind: “Janssens”

    – wettig/onwettig: “nadien gewettigd”

    – Toelichtingenveld: “naamsverandering naar Mees (akte van erkenning door eigen moeder die van naam veranderde 23 december 1920 tgv huwelijk van de grootmoeder), naamsverandering naar Smets (huwelijksakte nr. 1258 van 30 juli 1932)”

    Het is belangrijk dat de familienaam Smets ook in het toelichtingenveld genoteerd wordt want waarschijnlijk zal de overlijdensakte van deze persoon deze familienaam dragen.

    Groetjes,
    Sarah

     

    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door Sarah Heynssens.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door Sarah Heynssens.
    #9429
    Johnyke
    Deelnemer

    OK, ik heb het zo in de toelichting genoteerd.

    #9430
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.