Home Forum Geboorteakten Geboortelijst 1883 aktes 4445 en 4446

Tags: 

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #9761
    Johnyke
    Deelnemer

    Goedemorgen, de moeder van deze tweeling is 2x gehuwd. Bij elk kind staat een andere erkenning. Ik ga er van uit dat de tweeling bij beide huwelijken erkend zijn.

    #9765
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemorgen Johny,

    Ik kom tot dezelfde conclusie wanneer ik beide akten lees. De kinderen zijn gewettigd (en erkend) door de twee huwelijken.

    Groeten,

    Sven

    #9766
    MarkVD
    Deelnemer

    Ik kom tot een andere conclusie, volgens de huwelijkaktes blijkt het om 2 verschillende vrouwen te gaan, misschien2 zussen.
    Kijk ook maar naar de leeftijd en voornamen.

    groetjes,

    Mark

    #9767
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Mark,

    Dat klopt. Ik was onvoldoende duidelijk in mijn vorig antwoord. Met dezelfde conclusie bedoelde ik dat de beide kinderen zijn gewettigd (in 2 verschillende huwelijken dus). Die info is vooral van belang voor ons en voor de invoer.

    Bedankt voor je alertheid.

    Groeten,

    Sven

    #9768
    Johnyke
    Deelnemer

    Mijn fout. Ik heb alleen naar de familienaam en het adres gekeken.

    #9772
    MarkVD
    Deelnemer

    Sorry dat ik gisteren wat kort van stof was maar ik werd gesommeerd door het hoogste gezag hier in huis :). Ik wou alleen maar opmerken dat het geen tweeling betrof. Na wat verder nakijken in de huwelijksakten blijkt het inderdaad om 2 zussen, Joanna en Ludovica, te gaan die op dezelfde dag bevallen zijn van een onwettig kind. Sven je hebt uiteraard gelijk, beide kinderen zijn inderdaad gewettigd en erkend door een huwelijk. De man van Ludovica is later nog getuige op het huwelijk van Joanna waarbij zelfs 2 kinderen werden erkend, Joanna heeft blijkbaar in 1887 nog een onwettig kind gekregen.
    Curieus geval wel.
    Mark

    #9773
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Geen probleem Mark. Integendeel, corrigeer me gerust of vul aan indien gewenst. Dat appreciëren we. Het is immers voor het goede doel.

    Het mooie van dit project is dat het heus teamwerk is. Niemand ziet alles en samen zien we meer!

    Bedankt voor de verduidelijking!

    Fijne zondag,

    Groeten,

    Sven

     

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.