Home Forum Geboorteakten Geboortelijst 1877

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Johnyke
    Deelnemer

Goedemiddag, wat doe ik verkeerd? Als ik een adres niet kan lezen, probeer ik het te vinden via het Felixarchief. Ik open de archieven van de stad Antwerpen, burgerlijke stand en bevolking, bevolking en indexen op de bevolkingsregisters. Bij de geboortelijst van 1858 vond ik vrij snel de boreling. Bij de geboortelijst van 1877 vind ik geen enkele naam, zelfs degene van wie ik de volledige gegevens heb niet. Het is nochtans vrij simpel, links jongens, rechts meisjes, dan is het alleen maar het jaartal zoeken, maar zonder succes tot nu toe.

Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

Dag Johny,

Je werkwijze lijkt me correct. Let er wel op dat je in de juiste wijk zoekt. De indexen zijn alfabetisch opgedeeld per wijk. Misschien is dat het probleem?

Groetjes,
    Sarah

Johnyke
    Deelnemer

Ik heb bij verschillende namen al eens alle wijken afgelopen zonder succes. Maar ik blijf proberen, ooit zal het wel lukken.

Sven Vrielinck
    Moderator

Dag Johny,

Ik vermoed dat je niets verkeerd doet. Het overkomt mij soms ook dat ik geen namen in de alfabetische index terugvind hoewel die namen daarin zouden moeten staan. En ik zoek op de juiste plaats. Blijkbaar staan niet alle nieuwgeborenen met verblijfplaats in Antwerpen in de indexen. Waarom weet ik niet. Misschien door slordigheid van de ambtenaren? Wanneer een naam ontbreekt in de index ga ik rechtstreeks in de bevolkingsregisters zoeken. Voor zover ik tenminste een straatnaam kan onderscheiden.

Groeten,

Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.