Home Forum Geboorteakten Geboortelijst 1858 aktes 2708, 2709 en 2710

Tags: 

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Johnyke
    Deelnemer

Goedemorgen, de straatnamen van deze aktes zijn zeer vaag.

Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

Dag Johny,

Deze zijn inderdaad onleesbaar. Ook een zoektocht in de bevolkingsregisters levert geen resultaten op. Je mag deze als onleesbaar aanduiden.

Groetjes,

Sarah

jaaphaasnoot
    Deelnemer

Dag Johny en Sarah,

Ik heb de inderdaad bijna onleesbare adressen opgezocht. Je vindt ze vrij gemakkelijk in de indexen van de bevolkingsregister in het Felixarchief. Wanneer de het wijknummer kan lezen (lukt meestal wel) en de naam van het kind, heb je de adressen zo gevonden. In de linkerkolom de jongetjes en in de rechterkolom de meisjes; Aan het eind van de kolommen per jaartal. Eventueel een extra controle kan dan nog met het bevolkingsregister zelf.

akte 2708: Lange Ridderstraat 44 wijk 4

akte 2709: Lange Nieuwstraat 108 wijk 3

akte 2710: Lange Nieuwstraat 152 wijk 3

Groeten,

Jaap

Sven Vrielinck
    Moderator

Dank je wel Jaap voor deze gouden tip !  Ja, langs die weg kunnen we eenvoudig adressen opsporen.

Ik moet met enige schaamte bekennen dat die mogelijkheid mij tot op heden onbekend was.

Fijne dag nog,

Groeten,

Sven

Jeannette
    Deelnemer

Heb je hier een linkje voor?

groetjes Jeannette

Jeannette
    Deelnemer

Met dank.

jaaphaasnoot
    Deelnemer

Ik weet ook niet meer precies hoe ik er achter ben gekomen; ik herinner me wel dat na een bepaalde jaartal  deze mogelijkheid om adressen op te zoeken niet meer zo goed werkt. Maar voorlopig kunnen we nog wel even vooruit.

Groeten,

Jaap

Sven Vrielinck
    Moderator
    Sven Vrielinck
    Moderator

Goed om te weten Jaap. Voor de jaren waarin de akten slecht leesbaar zijn, zijn deze indices alvast een grote hulp.

Johnyke
    Deelnemer

Bedankt voor deze les. Ik had op naam van de vader gezocht en dus niets gevonden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.