Home Forum Borgerhout Doodsoorzakenregisters 1887, Tweedelaatste kolom, “h”

Tags: 

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Marc De Vlam
      Deelnemer

Goedemiddag,

Bij sommige overlijdens noteerde men een “h” in de tweedelaatste kolom. Ik vermoed dat men hospitaal bedoelt. Moet dit genoteerd worden in de toelichting?

Groetjes
      Marc

Sven Vrielinck
      Moderator

Goedemiddag Marc,

Ik zie de afkortingen h nu ook in het register van 1887 staan.
      Je mag deze in kolom O overnemen. Deze aanduidingen lijken inderdaad te verwijzen naar ziekenhuizen. Dat gaan we achteraf met zekerheid kunnen bepalen. Bedankt.

Groeten,
      Sven

Marc De Vlam
      Deelnemer

Dag Sven,

Soms staat de bemerking in de voorlaatste kolom (kolom P) van het register genoteerd. Mag dit ook in kolom O overgenomen worden?

Groetjes
      Marc

Sven Vrielinck
      Moderator

Klopt Marc. Ik zie nu ook dat sommige afkortingen in de voorlaatste kolom staan.
      In dergelijke gevallen mag je ze in kolom P noteren. Zolang we niet 100% zeker zijn wat ze betekenen, verdient het de voorkeur om ze op de originele plaats in te voeren. Merci.
      Groeten,
      Sven

MarkVD
      Deelnemer

Ik zie nu ook een zwakke “h” in de voorlaatste kolom van de doodsoorzaken van 1888. Volgens mij heeft Marc gelijk want volgens de overlijdensakten betreft hier inderdaad aangiften door het hospitaal (tot zover). Meestal betreft het dokter Clynmans die die rol blijkbaar heeft overgenomen van dokter Passenbronder. Dokter De Preter komt af en toe ook voor.

Lentegroeten,
      Mark

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.