Home Forum Controleren en aanvullen op basis van de overlijdensakten Bijgevoegde tekst in akte 374 van het jaar 1900 en bis Regel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #4859
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Best forum.

    Als je een bis regel aanmaakt moet je dan een regel invoegen en deze alleen regel Akte 374 Bis ingeven? zie Bijgevoegd voorbeeld.

    Verder heb ik de tekst net aan kunnen ontcijferen kunt u de tekst controleren op juistheid? het aantal leeftijd  jaren

    Wordt dan denk ik later berekend?

    474 bis; Overlijdens akte van Petrus Constatinus Breens; Geboren te Cappellen; op 12 Augustus 1851; overleden te Antwerpen; op 21januari?? 1900;  Gehuwd; (Bij toelichtingen gegevens van de beide ouders zijn onbekend; zie het vonnis in het overlijdens register 4?? januari 1900 Sub Nr 112 en 113 van het bijvoegsel; Antwerpen den 8e mei 1900

     

    1900.

    #4861
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Beste Rob,

    Je mag inderdaad een regel tussenvoegen en die als aktenummer 374 bis geven. De kolom databankcode blijft dus leeg.

    Ik lees inderdaad wat jij leest. Tot aan de gehuwd. Daarna staat er ” zie het vonnis en de overlijdensakte ingeschreven in het overlijdensregister van ‘ t jaar 1900. Sub. nr. 112 en 113 van ’t Bijvoegsel.” Dit bijvoegsel kan je achteraan het overlijdensregister vinden. In dit geval kunnen we het vonnis vinden op p. 561 en 562 van het register van 1900 op Familysearch (https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9P6S-BSS?i=560&cc=2138481&cat=130164) Daar kan je de verdere details over de vader en moeder terugvinden. Je mag die dan ook aanvullen in de tabellen.

    Vriendelijke groetjes,

    Sarah

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.