3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #5571
    Jeannette
    Deelnemer

    Ik moet er even inkomen

    de gegevens zijn summierder dan die van 1889. Noteer ik in de toelichting het overlijdensadres, bijvoorbeeld wanneer dit niet thuis maar in een gastbuis was. Ik mis het beroep/leeftijd van de echtgenoot… Wat wil je graag in de toelichting hebben?

     

    groetjes

    Jeannette

     

    #5574
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Jeannette,

    Het Excelbestand dat je van ons hebt gekregen, bevat dezelfde kolommen als in 1889 (plus het geslacht)

    In de kolom toelichting noteren we het overlijdensadres indien er twee adressen in de kantlijn van een akte staan. In die gevallen vermelden we ‘overleden wijk .. huisnummer …’ in de laatste kolom en voeren we het woonadres in de adreskolommen in. Indien er één adres in de kantlijn staat, nemen we die gewoon over in de adreskolommen.

    Daarnaast vermelden we het ziekenhuis in de kolom toelichting wanneer iemand daar is gestorven (bv. ‘Burgerlijk Gasthuis’).  Wanneer de aangifte werd gedaan door een personeelslid van een gasthuis, vermelden we dat ook in dezelfde kolom (bv. ‘aangifte gedaan door een huisbezorger en dienstbode van het Burgerlijk Gasthuis’ in akte 1005). De aangiften van het Burgerlijk Gasthuis werden in deze periode vaak gedaan door Van Laer.

    Wanneer er een bepaald gegeven ontbreekt, zoals het beroep van de echtgenoot, plaatsen we gewoon een streepje in deze kolom.

    Groeten,

    Sven

     

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    #5579
    Jeannette
    Deelnemer

    Dank je voor de toelichting Sven.

    Groetjes Jeannette

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.