4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #3090
    Jeannette
    Deelnemer

    Ik kom hier niet uit, 2 adressen, maar niet duidelijk waar het overlijden was. Daarbij de overlijdensdatum 15 januari die op 16 februari werd geregistreerd. Welke adres geef ik aan en welk in de toelichting? Wat met de sterfdatum, ook een kanttekening in de toelichting?

    groetjes Jeannette

    #3091
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Jeannette,

    Dit is een speciaal geval. In de adreskolommen mag je ‘V. Kaasstraat 11’ invoeren. In de kolom toelichting mag je vervolgens ‘M. St. Pieterskaai 15 wijk 1’ intikken. Vermoedelijk woonden de vader en moeder op verschillende adressen. Ik zal dit achteraf verder verwerken. Bedankt.

    Groeten,

    Sven

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    #3096
    Pierre Smet
    Deelnemer

    1884 akte 1177

    Idem M en V verschillend adres – man was schrijnwerker en vrouw dienstmeid (die dan waarschijnlijk inwoonde op dat adres). Ervan uitgaande dat het adres van de man ‘officieel’ was, vul ik dat in in de eerste kolom. Gezien de leeftijd van het kindje is het waarschijnlijk gestorven bij de moeder.

    Pierre

    #3097
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Prima Pierre. Je redenering klinkt heel aannemelijk.

    We mogen geen twee adressen in de adreskolommen invullen, vandaar we vragen om het tweede adres in de kolom toelichting te vermelden. Achteraf zal ik dan de adressen die voorafgegaan worden door een M en V afzonderlijk verwerken.

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.