Home Forum Geboorteakten Akte 6597 jaar 1890

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      Rob ten Berge
      Deelnemer

Best forum goedemiddag

Ik kan Offerandestraat ( Zuid) lezen maar wat staat er voor? ook het beroep van de vader is mij onduidelijk

Hartelijk bedankt voor jou hulp.

Groet, Rob ten Berge

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door Rob ten Berge.
      Sven Vrielinck
      Moderator

Goedemiddag Rob,

Ik lees ‘V(ader) en M(oeder)’.

Zuid hoort bij de wijk en mag je in de kolom wijk noteren (5 Zuid). Bedankt.

Groeten,

Sven

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door Sven Vrielinck.
      Sarah Heynssens
      Sleutelbeheerder

Dag Rob,

daar staat “v en m” (vader en moeder), dit geeft aan dat de ouders beide op dit adres woonden, ook al waren ze op het moment van de geboorte niet getrouwd.

Groetjes,

Sarah

Sarah Heynssens
      Sleutelbeheerder

De vader was plaastergieter.

Groetjes,
      Sarah

Rob ten Berge
      Deelnemer

Best Forum, goedendag.

Ik heb een vraag voor de zekerheid.  betekend het als er in de zijlijn zuid of noord staat vermeld dat dit betrekking heeft op de wijk en niet op de straat?

Ik hoor graag van jou dan kan ik nog een of ander wijzigen in de invoerlijst. alvast dank.

Groetjes, Rob ten Berge

Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Rob,

De aanduidingen zuid of noord horen steeds bij wijk 5. Die mag je samen met dat wijknummer in de kolom wijk noteren. Wanneer andere wijken in de akten worden vermeld, kunnen de vermeldingen noord en zuid dan weer op straatnamen betrekking hebben.

Groeten,

Sven

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door Sven Vrielinck.
Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.