Home Forum Borgerhout akte 561 1903 straat

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      jaaphaasnoot
      Deelnemer

Ik stuit op een aantal erg slecht leesbare scans. De straatnaam van deze akte is nauwelijks leesbaar. Eerste letter vermoedelijk een S en eindigend op straat. Er zijn maar een paar mogelijkheden, waarvan de Somméestraat er één van is. Iemand die er iets in herkent?
      Zoeken in andere bronnen heeft niets opgeleverd.
      Groeten, Jaap

Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Jaap,

Ik lees Coxstraat.

Groeten,
      Sven

jaaphaasnoot
      Deelnemer

Dank voor het meekijken Sven; dan zou er Koxstraat staan. Ik zie het zelf niet meteen, maar dat kan goed komen door de slechte leesbaarheid.
      Ik noteer Coxstraat
      Groeten, Jaap

Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Jaap,

Goed opgemerkt. In sommige akten wordt de straat als Coxstraat gespeld, maar aangezien dat slechts sporadisch is vermindert dat de kans dat het hier om deze straat gaat.
      Ik heb de akte nu ook bekeken op de site van het Rijksarchief waar de beelden blijkbaar ook ter beschikking staan en waar de beeldkwaliteit een klein beetje scherper is op mijn scherm (https://agatha.arch.be/data/images/511/511_9999_999_2201340_000/0_0053).
      Na enig staren begin ik te twijfelen. Wanneer ik de straat van akte 577 ernaast leg, meen ik dat het ook om de Ceresstraat kan gaan.
      Via de geboorteakten vond ik het juiste adres niet terug.

Groeten,
      Sven

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door Sven Vrielinck.
      jaaphaasnoot
      Deelnemer

Dag Sven,
      Ik heb ook flink lopen zoeken naar andere aktes, maar niets gevonden. Het kind is in Deurne geboren, dus via de geboorteakte valt het adres niet te vinden. Wanneer ik het adres vergelijk met andere adressen lijkt het erop dat de eerste letter een S is. Akte 573 bevat ook een onleesbaar adres, op de eerste letter na. Dit adres gevonden in de bevolkingsregisters uit periode 1890-1900 (Somméstraat), beetje geluk moet je hebben. Deze eerste letter, een “S” lijkt erg op de eerste letter van akte 561. Ik akte 577 staat duidelijk leesbaar Ceresstraat. De “C” zit er toch wel anders uit.
      Ik hou het maar onleesbaar.
      Hartelijk dank voor het meekijken, Sven,

Groeten, Jaap

Sven Vrielinck
      Moderator

Prima Jaap. Dat lijkt me dan ook de beste beslissing. Dank je wel voor het speurwerk.
      Fijne avond,
      Sven

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.