Home Forum Geboorteakten Akte 3410 jaar 1910

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #11686
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Best Forum.

    Vanaf de zijlijn bij akte 3409 m.b.t. akte 3410 tm akte 3410

    Begrijp ik goed dat het hier om een nadien gewettigd kind gaat? en dat de moeder later de hoedanigheid van Belg  heeft verkregen? ik kom er niet uit

    Bij deze kan ik hulp gebruiken bij alle namen  data.s, achternamen en wat in welk vak invoeren.

    Alvast HEEEEEEEEEEEL Veel dank en groet van Rob.

    #11687
    Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

    Beste Rob,

    Het gaat inderdaad om een nadien gewettigd kind: Maria Melania Fransen wordt door het huwelijk van haar moeder Maria Mathilde Fransen met Franciscus Julianus Eulalia Debae gewettigd. Dit staat in het fragment naast akte 3410. Je mag de oorspronkelijk naam Maria Melania Fransen noteren als naam, in de toelichtingenkolom mag je haar nieuwe naam Debae invullen, alsook de naam van de erkennende vader.

    Het stukje tekst naast akte 3409 betreft het terug verkrijgen van de Belgische nationaliteit door Maria Melania Fransen/Debae. Vermoedelijk verloor zij op een bepaald moment haar Belgische nationaliteit, bijvoorbeeld door een huwelijk met een buitenlander. Ook dit mag in de toelichtingenkolom genoteerd worden als ‘opnieuw tot Belg genaturaliseerd in 19364.

    Met vriendelijke groeten,

    Sarah

     

     

     

    #11698
    Rob ten Berge
    Deelnemer

    Beste Sarah

    Hartelijk dank voor jouw hulp Fantastisch.

    Groetjes van Rob

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.