Home Forum Geboorteakten 2 Vragen m.b.t. invoeren.

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Rob ten Berge
      Deelnemer

Best Forum, goede namiddag.
      1.Als het om een nadien gewettigd kind gaat is de naam van de vader soms niet duidelijk, zo mogelijk kun je deze dan opzoeken in de Huwelijksakte en dan invoeren.
      Dan is de leeftijd, Beroep en geboorteplaats niet ingevoerd kan ik deze dan tussen rechte haakjes invoeren? Let Wel!! het gaat om het invoeren van de namen der ouders of zijn deze gegevens al eerder ingevoerd?

2. Is het mogelijk om ook van alle andere geboorteplaatsen de div akten in te zien? en hoe kan ik die dan zoeken?
      Ik Hoor graag van jou met dank en groet van Rob.

Sven Vrielinck
      Moderator

Beste Rob,

Behalve de namen van de vaders en moeders hoef je geen andere persoonsgegevens uit de huwelijksakten toe te voegen. Die hebben we immers reeds.

Beelden van de akten van andere gemeenten vind je zowel op de site van Familysearch als Agatha van het Rijksarchief. De zoekmachine van gemeenten werkt vlotter op deze laatste website, vandaar ik jou hiernaar doorverwijs.
      Dit zijn de stappen:
      1) GFa naar de site https://agatha.arch.be/nl/;
      2) Druk op de knop ontdekken;
      3) Kies ‘Genealogische bronnen’;
      4) Selecteer het blad ‘Burgerlijke Stand vanaf 1796’;
      5) Selecteer vervolgens de gemeente (aan het hand van het drop-downmenu), het tyoe akte (bijvoorbeeld huwelijken) en het jaar (bijvoorbeeld ‘Tussen 1881 en 1881’;
      6) Druk op zoek;
      7) De knop ‘raadplegen’ verschijnt. Via deze laatste knop kan je de beelden raadplegen.
      Let wel, je moet je eerst registreren op de website alvorens deze laatste knoppen verschijnen en je de beelden kan zien. Dat is gratis en verloopt snel.

Succes met de opzoekingen.
      Beste groeten,
      Sven

• Deze reactie is gewijzigd 18 uren, 1 minuut geleden door Sven Vrielinck.
Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.