Home Forum Controleren en aanvullen op basis van de overlijdensakten 1914 bestuurlijke aanpassingen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #4597
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Goede morgen,

    Veel overlijdensakten van militairen werden nadien bestuurlijk gewijzigd waarbij de geboortedatum vermeld wordt, terwijl in de originele akte de leeftijd in jaren, maanden en dagen werd genoteerd.

    Welke gegevens neem ik over en waar moeten die genoteerd worden?

    Groetjes

    Marc

     

    #4598
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemorgen Marc,

    Voor die bijzondere gevallen mag je helemaal rechts kolommen bij maken (kolom AC voor geboortedag, kolom AD voor geboortemaand en kolom AE voor geboortejaar).

    Achteraf zal ik dan zelf de leeftijden berekenen met behulp van deze kolommen. Dat is de gemakkelijkste manier van werken.

    Groeten,

    Sven

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door Sven Vrielinck.
    #4600
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Dag Sven,

    Ok, bedankt. Ik verander dan niets aan de oorspronkelijke kolommen O, P en Q.

    Groetjes

    Marc

    #4601
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Dag Sven,

    In een vorig bericht (zie “Geboortedatum en leeftijd in jaren/maanden/dagen, bisnummers” van 11/03/2022) werd gezegd dat geboorte datum voor bisakten in de kolom ’toelichting’  konden vermeld worden.

    Worden die dan ook niet beter in extra kolommen genoteerd?

    Groetjes

    Marc

    #4602
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Inderdaad Marc. Bij nader toezien is het toch gemakkelijker om aparte kolommen te voorzien. Wie echter de geboortedatums al in de kolom toelichting heeft genoteerd en dat liever zo blijft doen, mag op die wijze blijven verder werken.

    Groeten,

    Sven

     

     

    #4603
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Ok, bedankt. Ik zal dit aanpassen en alle geboortedatums vermelden in aparte kolommen.

    Groetjes

    Marc

    #4604
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Prima. Bedankt Marc!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.