Home Forum Geboorteakten 1908 nrs 4186 en 4187 zelfde adres

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #11210
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Waarschijnlijk fout van de ambtenaar. De respectieve vaders tekenden ook als getuige bij elkaar, en waren dus op hetzelfde moment aanwezig. Is een juist adres terug te vinden ?

    #11211
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemiddag Pierre,

    Bij het zien van deze identieke adressen dacht ik eveneens aan een fout. Maar onderzoek brengt geen uitsluitsel. Het eerste adres klopt alvast. Van het eerste kind heb ik de sterfteakte gevonden waar hetzelfde adres wordt vermeld.

    Afgaande op andere akten van de burgerlijke stand bevonden zich op nr. 44 meerdere woningen. In sommige akten staan immers ook subnummers bij dit adres (bv. 44.6, 44.7). Dus misschien zou het toch kunnen dat de beide adressen kloppen, al blijft het merkwaardig dat twee buren met hetzelfde beroep terzelfdertijd vader worden. Doordat we geen toegang hebben tot de bevolkingsregisters uit die jaren kunnen we het tweede adres niet controleren. In het adresboek vond ik geen aanwijzingen.

    Je mag de beide adressen overnemen, en bij akte 4187 vermelden dat het adres mogelijk fout is. Bedankt,

    Groeten,

    Sven

     

     

    #11213
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Bedankt Sven voor het opzoekwerk.

    Ik dacht ook even aan -al dan niet legale- onderverhuring of een alternatieve vorm van samenleven, maar 2 geboortes op hetzelfde moment is wel erg toevallig

    Pierre

     

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.