Home Forum Geboorteakten 1899 °akte 2661 afbeelding FS 270 – °plaats vader

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #10546
    Diane
    Deelnemer

    Goedemorgen beste Sven,

    Ik kan de geboorteplaats van de vader niet volledig lezen en heb de naam al op alle mogelijke wijzen gegoogled, niet te vinden.  Ik vond ook geen andere kinderen die na 1896 hier geboren werden noch overlijdens van hem, zijn vrouw of  kinderen. De huwelijksakte uit 1896 in Sedlitz vond ik ook niet.

    De eerste letter lijkt op een C (in naam verderop de blz). Heb alle mogelijke letters en variaties geprobeerd.

    Custmeghaussen ??? Custweghaussen ???

    Alvast bedankt,

    Groetjes, Diane Obijn.

    #10547
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Misschien een Heinrich Wolfgang Geuther geboren 1867 in Gestungshausen nadien gehuwd met een Kaethe

    Groeten

    Pierre

    #10548
    Diane
    Deelnemer

    Bedankt voor de hulp Pierre, dat lijkt te kloppen.  Hij huwde in 1896 in Sedlitz met ene Catherina Karl (Kaethe ?).

    Gestungshausen ligt in Beieren net zoals Küps, haar geboorteplaats.

    Vriendelijke groeten,

    Diane.

    #10549
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Beste Diane en Pierre,

    Dat hebben jullie goed gezien. Het betreft inderdaad Gestungshausen bij Coburg in Beieren. Ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht in het vreemdelingendossier.

    Excuses voor dit late antwoord. Ik was vandaag afwezig.

    Groeten,

    Sven

    #10552
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Bijkomend: Kaethe / Käte is Catharina

    Het volgende kind is geboren in Charleroi op 21 december 1901 – Henry (geëmigreerd naar de VS)

    Pierre

    #10559
    Diane
    Deelnemer

    Bedankt voor deze interessante info Pierre ! Het ging hier echt wel om een rondtrekkend/reizend echtpaar hè !?  Daarom vond ik geen kinderen meer in Antwerpen. Al die bijkomende ontdekkingen maakt dit werk zo boeiend.

    Groetjes,

    Diane Obijn.

    #10560
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Klopt Diane het was een leuke puzzel. In de VS kende men nadien blijkbaar alleen nog de voornaam van de moeder en dat de 2 vorige kinderen geboren waren in Zettlit (Sedlitz ?)

    Pierre

     

     

    #10561
    Diane
    Deelnemer

    Beste Pierre,

    Zou het niet leuk zijn om na al je opzoekwerk én vondsten een artikeltje hierover te schrijven voor in een van de volgende nieuwsbrieven?
    Alvast een fijne Kerst en Eindejaar.
    Groetjes,

    Diane.

    #10563
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Beste Diane

    Geen goed idee. Omdat de gegevens blijkbaar eenvoudig in het Vreemdelingenregister terug te vinden waren zou het een – Hoe doe ik het vooral niet- gids zijn.

    Maar als je het graag op de moeilijke manier doet voor emigranten één tip

    de New York Passenger and crew lists 1820- 1957

    Zalig kerstfeest

    Pierre

     

    #10567
    Diane
    Deelnemer

    Pierre,

    Ik bedoelde eigenlijk een artikeltje over de levensloop van het gezin vanaf de geboorte van de vader 😉.

    Zalige Kerst voor iedereen.

    Diane Obijn.

    #10568
    Pierre Smet
    Deelnemer

    Dag Diane

    Dat is meer iets voor een echte geschiedkundige.

    Wat was de economische toestand in Beieren waardoor een landbouwer naar Antwerpen trok (kleine landbouwpercelen en teveel broers en zussen om de grond te verdelen? ). Ik denk alleen met de bedoeling het geluk in de Verenigde Staten te vinden (landbouwgrond genoeg). Waarom is men niet doorgereisd ? Bootreis geweigerd bij selectie op medische gronden door een arts ? (Red Star museum). Had de geboorte van het kind daar iets mee te maken ? Waarom is men dan naar Charleroi getrokken en heeft men geen werk gezocht in Antwerpen ? Ten slotte waarom is hun kind Heinz/Henri/Henry in 1927 effectief naar de VS vertrokken ?

    Echt te veel werk vrees ik

    Pierre

     

     

     

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.