Home Forum Geboorteakten 1896, akte 7855 bis – vonnis vaderschap

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #10462
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Goede morgen,

    Akte 7855 bis betreft in eerste instantie de geboorte van een wettelijk kind van Bernard Gidée en Barbara Van Steenlant, volgens vonnis van 1900. In 1901 werd een nieuw vonnis uitgesproken waarbij Bernard Gidée het vaderschap ontkent.

    Hoe noteer ik dat?

    De bisakte vermeld geen verdere gegevens over de vader en moeder. Laat ik die velden leeg of neem ik die over uit de betreffende vonnissen tussen rechte haakjes?

    Groetjes

    Marc

    #10463
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedemorgen Marc,

    Dit is een speciaal geval. Je mag het vonnis volgen, wat betekent dat je de gegevens van de vader niet invult en dat het kind onwettig is geboren. In de kolom toelichting kan je kort vermelden dat in de originele akte een vader was vermeld die het vaderschap nadien bij vonnis ontkende.

    Voor de andere gevallen: wanneer de gegevens van een vader en/of moeder ontbreken en die gegevens uit een andere akte (huwelijk of vonnis) kunnen worden gehaald, mag je die zeker toevoegen tussen rechte haakjes. Ze zijn welkom. Dat is echter geen verplichting. Je bent m.a.w. vrij om die gegevens al of niet toe te voegen.

    Groeten,

    Sven

    #10465
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Dag Sven,

    OK, bedankt.

    Groetjes

    Marc

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.