Home Forum Borgerhout 1885 akte 569, adres

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Marc De Vlam
    Deelnemer

Goedenavond,

De akte vermeldt twee straatnamen zonder huisnrs, Steenebrugstraat en Rozendaalstraat.

Volgens de index van het bevolkingsregister voor de betrokken periode was het gezin gehuisvest te Kerkendijkstraat, nr. 13

In het bevolkingsregister zelf vind ik het gezin terug in de Kerkendijkstraat, nr. 13 en ik lees hier dat ze nadien blijkbaar verhuisden naar Steenbrugstraat nr. 6, daarna naar nr. 69 en uiteindelijk in 1879 naar Rozendaalstraat nr. 24.

Welk adres(sen) noteer ik?

Groetjes

Marc

ps het is niet mogelijk om een afbeelding in te voegen, foutmelding “Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site.Lees verder over het oplossen van problemen met WordPress. “

Sven Vrielinck
    Moderator

Goedenavond Marc,

Merkwaardig geval. Afgaande op jouw bevindingen is de straatnaam mogelijk (lang) na de akte toegevoegd in het register.
    Je mag Kerkendijkstraat, nr. 13 tussen rechte haakjes invoeren. In de toelichting kan je dan kort vermelden dat de in de kantlijn opgegeven straten niet kloppen. Prima gevonden !

Groeten,

Sven

PS. Het probleem met het opladen van de afbeeldingen valt helaas niet snel op te lossen. Het is een systeemfout in het programma dat de website aanstuurt. Je mag eventuele afbeeldingen gerust ook per email sturen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.