Home Forum Geboorteakten 1881, akte 4330, eerst gewettigd, nadien onwettig en terug gewettigd

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Marc De Vlam
    Deelnemer

Goedenavond,

Het kind werd in 1881 ingeschreven als wettelijk kind met de naam van de wettelijke vader. Hij was reeds overleden in 1876 in Nederlands Indië maar het bewijs van zijn overlijden was niet beschikbaar op het moment van de geboorte. Via een vonnis van 10/08/1888 werd dit gecorrigeerd en werd het kind als natuurlijk kind ingeschreven. Op 11/08/1888 hertrouwde de moeder en werd het kind erkend en gewettigd door de nieuwe echtgenoot.

Noteer ik de gegevens van de overleden echtgenoot of laat ik die velden blanco en vermeld ik “nadien gewettigd” en de naam van de nieuwe echtgenoot in de toelichting?

Groetjes

Marc

Sven Vrielinck
    Moderator

Goedemorgen Marc,

Je mag de velden van de echtgenoot blanco laten, invoeren ‘nadien gewettigd’ en de naam van de nieuwe echtgenoot vermelden. Het kind kon immers niet zijn van de man die in 1876 was overleden, ook al duurde het een tijdlang tegen dat dit ook officieel werd geregistreerd. Dank je wel voor het verhelderende opzoekwerk.

Fijne zondag,

Sven

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Sven Vrielinck.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.