Home Forum Geboorteakten 1835, akte 2022

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #11657
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Goede middag,

    De akte betreft de aangifte van een onwettig kind Charles Fissens van Elisabeth Fissens, oud 22 jaar,  dat nadien gewettigd werd door een huwelijk te Kalmthout in 1836 tussen Anne Marie Fissers  en Jean Baptiste Resseler. Een man met dezelfde naam is ook één van de getuigen die de akte mee ondertekende, beroep particulier, leeftijd 22 jaar, gehuisvest te Antwerpen.

    Volgens een huwelijksakte opgemaakt te Brecht in 1836 (nr 11) , tussen Anne Maria Fissers, oud 24 jaar, en Jean Baptiste Resseler,  werd een kind genaamd Carolus Fissens erkend als hun zoon. De man was toen  heel- en vroedmeester, oud 23 jaar.

    Ik vermoed dat het hier dezelfde personen betreft.

    Welke gegevens neem ik over en moeten die dan tussen [ ] geplaatst worden?

    Groetjes

    Marc

     

    #11661
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Goedenamiddag Marc,

    Je mag de gegevens uit de geboorteakte gewoon overnemen. Daarenboven mag je de leeftijd en het beroep van de vader die vermeld worden in de huwelijksakte toevoegen in de betreffende kolommen tussen rechte haken.  In de kolom toelichting kan je dan nog de naam van de vader en plaats en datum van de huwelijksakte toevoegen. Bedankt voor de opzoekingen.

    Groeten,

    Sven

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Sven Vrielinck.
    #11665
    Marc De Vlam
    Deelnemer

    Dag Sven,

    OK bedankt.

    Een vraagje: als de ouders nadien trouwden moet ik dan naast de naam van de vader ook altijd de plaats en datum van het huwelijk vermelden in de toelichting.? Tot nu toe vermeldde ik enkel de naam van de vader.

    Groetjes

    Marc

    #11667
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Marc,

    Je bent prima bezig. De datum en de plaats van het huwelijk hoeven niet te worden vermeld. Maar het mag uiteraard voor wie dat wil.

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.