Home Forum Geboorteakten 1829 akte 521 geboorteplaats moeder

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    MarkVD
    Deelnemer

Ik lees hier Huijck  zonder vermelding van een provincie maar wat waarschijnlijk Huyck als huidige schrijfwijze heeft. Het betreft een aangifte van het Burgerlijk Gasthuis en daarin durven zich nogal eens wat dichterlijke vrijheden voordoen. Zou Luik een plausibele mogelijkheid zijn? Huyck en varianten leverde geen resultaten op, ook niet in Nederland. Iemand een suggestie?
    Alvast dank,
    Mark1829 akte 521

Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

Dag Mark,

Ik kan ook niet met zekerheid bepalen om welke gemeente het gaat. Er zijn geen andere akten waar dit in vermeld wordt. Je mag letterlijk overnemen wat er staat en in de toelichting aangeven dat we niet weten welke gemeente precies bedoeld wordt.

Vriendelijke groeten,
    Sarah

Sarah Heynssens
    Sleutelbeheerder

Dag Mark,

Ik kan ook niet met zekerheid bepalen om welke gemeente het gaat. Er zijn geen andere akten waar dit in vermeld wordt. Je mag letterlijk overnemen wat er staat en in de toelichting aangeven dat we niet weten welke gemeente precies bedoeld wordt.

Vriendelijke groeten,
    Sarah

Pierre Smet
    Deelnemer

Op de kaart van Jeanne de la Feuille , Amsterdam 1729, van het Prinsbisdom Luik is nergens een dorp/ gehucht Huyck te bespeuren, alleen Luyck /Liège. Ik ga ervan uit dat Luik correct is.

Groeten

Pierre

MarkVD
    Deelnemer

Bedankt voor het opzoekingswerk Pierre. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Er zijn in dit pakketje verschillende akten waarbij provinciehoofdsteden zoals Brussel , Gent , Namen en Luik vermeld worden zonder opgave van provincie, bij andere plaatsnamen wordt (meestal) wel de provincie vermeld.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.