Home Forum Geboorteakten 1820, akte 2014, geboorteplaats vader

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Marc De Vlam
      Deelnemer

Goede middag,

Enig idee welke geboorteplaats hier bedoeld wordt. De geboorteakte vermeldt ‘Balnavragi, departement de Larn, Italië’

De huwelijksakte te Leuven vermeldt : ‘Balneoregi, departement de Larn, Italië’

Groetjes

Marc

Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Marc,

Ik moet ook passen. Een departement Larn in Italië vind ik niet. Wat het dichtst in de buurt komt, is het departement Lario dat van 1797 tot 1814 bestond. Het lag aan het Comomeer, nabij Zwitserland. Verder geraak ik niet.

Groeten,

Sven

Gerdje
      Deelnemer

Goeiemiddag

Zou het Civita di Bagnoregio in het noorden van de regio Lazio kunnen zijn?   Daar moest ik onmiddellijk aan denken toen ik het las.

groetjes

Gerd

• Deze reactie is gewijzigd 12 maanden geleden door Gerdje.
      Marc De Vlam
      Deelnemer

Goede middag,

Zou het kunnen dat men het departement Arno ( “departement de L’Arn”) bedoelt, dit was blijkbaar een Frans departement in Noord-Italië als deel van het Eerste Franse Keizerrijk (1808-1814), dat zich nu in de Italiaanse regio Toscane bevindt. Ik vond ook de naam ‘Balneoregii in Tuscia’ terug in een oud document van het Vaticaan:

Maar zeker is dit natuurlijk niet.

Neem ik letterlijk over wat in de akte staat geschreven, en vermeld ik dan de mogelijke opties in de toelichting?

Groetjes

Marc

Sven Vrielinck
      Moderator

Dag Marc,

Dat is prima. Je vermoeden kan kloppen, maar het blijft onzeker.

Groeten,

Sven

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.