Home Forum Geboorteakten °akte 877 uit 1854 afbeelding 111 op FS – beroep vader

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #12515
    Diane
    Deelnemer

    Goedemiddag Sven of andere helper,

    Een moeilijke deze keer : wat is het beroep van de vader ? @@@@@maker (ik denk niet dat hij schoenmaker was).

    Alvast bedankt,

    Groetjes,

    Diane Obijn.

    #12516
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Dag Diane,

    Het beroep van de vader was meubelmaker. Op dit beeld is het (bijna) niet te zien. Ik heb het gevonden met behulp van een andere akte.

    Groeten,

    Sven

    #12517
    Diane
    Deelnemer

    Bedankt Sven,

    Ik heb ondertussen bijna al mijn haar uitgetrokken van frustratie en al dikwijls overwogen om dit pakket terug te sturen … zo moeilijk leesbaar.  Daarom duurt het uiteraard zo lang, maar … we zullen doorgaan …. en ik ploeter dapper verder door de laatste 120 lijnen.

    Groetjes,

    Diane.

     

     

    #12518
    Sven Vrielinck
    Moderator

    Bedankt Diane. We beseffen heel goed dat deze opdracht aartsmoeilijk is. Alle inspanningen waarderen we daarom ten zeerste. Neem alle tijd die je nodig hebt. Het tempo is nu van geen enkel belang.

    Zelf gebruik ik de scans op de site van het rijksarchief. Daar kan je het contrast verhogen en terzelfdertijd de helderheid (brightness) verminderen. Dat maakt het geschrift soms duidelijker. En je kan op die site meer inzoomen.

    Indien je het echt niet kan lezen, mag je het uiteraard als onleesbaar invoeren.

    Groeten,

    Sven

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.