Home Forum Geboorteakten Family Search Uitvergroten tekst, nieuwe instelling Reageer op: Family Search Uitvergroten tekst, nieuwe instelling

JanV
Deelnemer

Dag Sarah, Ann, en Sven,

1. Spelen met helderheid, contrast, verzadiging, en uitvergroting is mij wel bekend, ook bij de scans van het rijksarchief. Desondanks zijn de scans van het rijksarchief bij mij meestal veel slechter leesbaar dan die van family search. (De kwaliteit van het scherm is wellicht ook van invloed. )

2. In de nieuwe presentatievorm zijn wel alle opties als vanouds beschikbaar, maar het inzoomen is nu begrensd, en  minder dan in de presentatievorm tot gisteren. Die begrenzing is er overigens niet als ik full screen gebruik.  Wellicht heb ik gezien mijn leeftijd meer behoefte aan grotere  letters!  Ik heb overigens zojuist opnieuw opgestart en heb de indruk dat de vergroting nu wat beter is. (Even afwachten of het slechts een indruk is, of reeel)

3. Vreemd dat Sarah een andere presentatievorm heeft, waarschijnlijk de oude bij mij  tot gisteren, zonder begrenzing bij het inzoomen. Zou het kunnen dat Family Search de nieuwe aanpassingen per land doet en dat Duitsland (waar ik woon) eerder aan de beurt is dan Belgie of Nederland? Het ligt waarschijnlijk niet aan het jaar van de akte, dat heb ik uitgeprobeerd met de akten van 1833.

3. Als er niets aan te doen is, zal ik proberen eraan te wennen, misschien een leesloep erbij nemen :), of toch wat meer schakelen tussen full screen en half-screen, ondanks de onhandigheid. (Een tweede scherm erbij aanschaffen, gaat mij te ver! :).

Met vriendelijke groet, Jan Verberne