Home Forum Geboorteakten 1858-1762 straatnaam Reageer op: 1858-1762 straatnaam

JanV
Deelnemer

Dag Sven,

Opnieuw bedankt. Ik heb de familie teruggevonden. De geboren zoon komt niet voor, en ook de moeder niet. Weliswaar komt dezelfde voornaam met het beroep voor, maar de leeftijden kloppen absoluut niet met moeders leeftijd (ook gezien de huwelijksakte)

Toch prettig dat er zo’n professional als hulp op de achtergrond aanwezig is. Ik zit soms ontzettend te worstelen om met behulp van de bronnen de juiste straatnaam te vinden, en ben steeds opgelucht als het lukt. Soms gaat het echt niet, zoals je ziet aan het gekriebel dat jij direct weet te ontcijferen als Asschestraet!!! Ik heb zelfs enkele malen meegemaakt dat de ambtenaar van de burgerlijke stand wijknummer en huisnummer verwisselde.

Ik weet me echter gesterkt door de opmerkingen van anderen die kennelijk ook de nodige moeite hebben om straatnamen te identificeren. Dat geeft de burger moed!!

Ik leg inmiddels een lijst aan van afwijkingen tussen de Felixlijst 19-de eeuw en het bevolkingsregister. Dat helpt als ik weer een discrepantie tussen beide overzichten tegenkom.

De snelheid van invullen is overigens wel twee keer zo traag als bij de beter leesbare akten, ik ga gewoon stug door en als ik er na een zoektocht niet uitkom aarzel ik niet om je hulp in te roepen.

Groet, Jan Verberne